אבחון מחלות חניכיים

מחלת חניכיים (פריודונטיטיס) הינה מחלה זיהומית, הנגרמת על ידי חיידקים. הזיהום החיידקי גורם לדלקת אשר במידה ואינה מטופלת גורמת להרס הרקמות התומכות בשיניים – החניכיים והעצם שתחתיהן. מחלת חניכיים שאינה מטופלת תוביל בסופו של דבר להתרופפות השיניים עד אובדנן. קיימים שני סוגים מרכזיים של מחלת חניכיים – מחלה כרונית המתקדמת לאט, ומחלה אגרסיבית המתאפיינת בהתקדמות מהירה.

בשלבים ההתחלתיים של המחלה, איכות החיים נפגעת מרגישות בחניכיים, דמם והופעת ריח רע מהפה.

בשלבים מתקדמים יותר בנוסף לתסמינים הקודמים, שמחמירים, מופיע גם ניידות שיניים, שיניים שמשנים את מקומם, פתיחת רווחים שלא היו קיימים, וכו'. יחד עם זאת, במקרים רבים הסימפטומים אינם חריפים ורבים אינם מרגישים במחלה עד לשלבים מתקדמים. לכן – אם אתם חשים בסימנים אלו כדאי להיבדק אצל מומחה למחלות חניכיים על מנת לשלול מחלת חניכיים או לטפל בה  בשלביה ההתחלתיים במידת הצורך. מחלת חניכיים מהווה גורם מרכזי לאבדן שיניים לאחר גיל 40.

מחולל המחלה הינו הזיהום החיידקי ולכן צעד ראשון במניעה וטיפול במחלת חניכיים הוא שמירה על ניקיון השיניים באופן קפדני. גורמים נוספים המשפיעים הינם נטייה גנטית; גורמים סביבתיים שהמרכזי בהם הוא עישון; וגורמים בריאותיים – כגון סכרת, דיכוי חיסוני, שינויים הורמונליים ועוד. בעוד שאת הגנטיקה לא ניתן לשנות, ניתן להשפיע על קצב התקדמות של מחלת החניכיים באמצעות סילוק או טיפול בגורמי המשנה שצוינו לעיל.

אם הנכם בעלי היסטוריה משפחתית של מחלת חניכיים, הנכם מעשנים או חולי סכרת מומלץ להגיע לבדיקת מומחה לחניכיים מדי שנה. מאחר ואחרי גיל 40 חלק גדול מהאוכלוסייה מתחיל להראות סימנים של מחלת חניכיים, מומלץ גם כן להגיע ולהיבדק על מנת לאתר ולעצור את מחלת החניכיים בשלביה המוקדמים.

אנא מלאי/י פרטיך וניצור קשר בהקדם: